Als je SEO-activiteiten gebaseerd zijn op de regels die 2 jaar geleden zijn vastgesteld, is het slim om verder te lezen. Dit artikel gaat over de nieuwste onderzoeken en strategieën die veel veiliger zijn in gebruik én die het aantal bezoekers op je pagina zichtbaar verhogen. SEO, maar dan op basis van contentmarketing.
SEO (search engine optimization) betekent een website-optimalisatie voor de Google-zoekmachine. Natuurlijk moet u ook rekening houden met de gebruiker en moet u vooral aan hen denken bij het optimaliseren van de site voor Google. SEO-activiteiten zijn het deel van de activiteiten dat direct verband houdt met de website - dit worden On-site activiteiten (optimalisatie) genoemd. De belangrijkste optimalisatiefactoren zijn:
- Trefwoorden in de titel-tag
- Trefwoorden plaatsen in teksten die op de site staan
- Selectie van optimale koppen (h1, h2, h3)
- Passende, interne links op de site
- Optimalisatie van metatags, beschrijving en alts
- Optimalisatie van de laadtijd van de site
Positionering (linkbuilding) van websites in de Google-zoekmachine is een reeks acties die een webmaster of bureau zou moeten uitvoeren om de zichtbaarheid van de site op Google te vergroten. Positionering is gericht op de zogenaamde Off-site activiteiten, d.w.z. het bouwen van links naar een gepositioneerde website. De kwaliteit, en het aantal van deze links, hebben rechtstreeks invloed op de zichtbaarheid van de site op Google en dit is de belangrijkste rangschikkingsfactor van het Google-algoritme.
Veel leesplezier!