Contentmarketing, d.w.z. een strategie om klanten te werven door de publicatie van nuttige en zeer aantrekkelijke inhoud die als doel heeft de interesse van zowel de algemene, als de specifieke groep ontvangers te wekken. Deze marketingmethode is gebaseerd op een eenzijdige reclameboodschap, gericht op het opbouwen van stabiele en langdurige relaties.

De meest populaire vormen van contentmarketing zijn:

  • Handleidingen
  • Gesponsorde artikelen
  • E-boeken
  • Professionele artikelen
  • Video’s
  • Webinars
  • Iconografie

De taak van contentmarketing is, afgezien van het populariseren van merken, het creëren van de basis voor het opbouwen van zichtbaarheid in Google, die goede content 'promoot'. Daarnaast zorgt het publiceren en promoten van populaire en hoogwaardige content ervoor dat gebruikers van nature goede content linken, wat de positie van de site in de zoekmachine direct verbetert.

Het onderdeel Contentmarketing is gemaakt door de WhitePress redacteuren en mensen die met ons samenwerken. Het bevat onze persoonlijke gedachten over het onderwerp contentmarketing.

Dit onderdeel is gemaakt om het idee van contentmarketing uit te dragen en onze kennis te delen met onze lezers. We willen u de vele aspecten laten zien waar populaire contentmarketing mee te maken heeft.

In onze inzendingen proberen we veel onderwerpen aan de orde te stellen die direct en indirect verband houden met contentmarketing en laten zien hoe uitgebreid dit onderwerp is. We hopen u veel waardevolle kennis te bezorgen, die u in de praktijk kunt gebruiken.

Veel leesplezier!

Contentmarketing
Selecteer het juiste land bij het toevoegen van websites

Aangezien WhitePress een internationaal platform is, wordt er bij het toevoegen van websites gevraagd in welke taal de content op de website weergegeven wordt. Heb je een website in de Nederlandse taal, dan vul je hier Nederlands in. Omdat sommige talen in meerdere landen gesproken worden, vragen wij daarnaast ook om het land aan te geven waarvan de website vandaan komt. Helaas gaat dit nog vaak mis.

Hoe kun je Javascript-codes invoegen in artikelen in je CMS?

Veel bureaus willen de effectiviteit van hun activiteiten meten, dus ook wanneer het gaat om het publiceren van artikelen. Dit vereist het insluiten van de juiste codes in deze artikelen. Iets wat niet altijd gemakkelijk is. In dit artikel laten we zien hoe je dit kan doen en welke problemen je tegen kunt komen. We doen dit aan de hand van een voorbeeld met Content Management Systemen die vaak worden gebruikt in de beheerpanelen van websites en portals.

Promotieaanbiedingen van uitgevers bij WhitePress®

Er doen zich elk jaar interessante promotiemogelijkheden voor. Denk bijvoorbeeld aan Black Friday, Kerstmis of Oud en Nieuw. Het zijn deze momenten dat uitgevers, die de vraag naar hun aanbod willen vergroten, de prijzen van publicaties verlagen. Uiteindelijk groeit hun marge en zijn klanten tevreden met de kortingen. Er is een eenvoudige module waarmee uitgevers tijdelijke promoties kunnen toevoegen en voor adverteerders is er een manier om snel websites met goede aanbiedingen te vinden.

Hoe meet je de effectiviteit van contentmarketing?

Contentmarketing heeft de afgelopen jaren enorm aan populariteit gewonnen. Als je de internationale marketingtrends goed observeert, merk je misschien dat er een toename is in presentaties, infographics en rapporten die op een aantrekkelijkere manier worden weergegeven en dat op hun beurt ook hun effectiviteit wordt vergroot.

Gesponsorde artikelen

Door het buitensporige aantal advertenties worden mensen minder geprikkeld om marketingberichten te lezen. Maar er zijn enkele manieren om de boodschap te "smokkelen", bijvoorbeeld met behulp van een gesponsord artikel. Hoe zorg je ervoor dat het publiek je advertentie leest en interesse krijgt voor het product? Lees een aantal tips voordat je begint met het schrijven van een artikel.

Begin vandaag nog met geld verdienen.
Schrijf je gratis in