Gesponsorde artikelen

Door het buitensporige aantal advertenties worden mensen minder geprikkeld om marketingberichten te lezen. Maar er zijn enkele manieren om de boodschap te "smokkelen", bijvoorbeeld met behulp van een gesponsord artikel. Hoe zorg je ervoor dat het publiek je advertentie leest en interesse krijgt voor het product? Lees een aantal tips voordat je begint met het schrijven van een artikel.
Begin vandaag nog met geld verdienen.
Schrijf je gratis in

Op het eerste gezicht...

We leven in het tijdperk van informatie en we worden gebombardeerd door constante berichten vanuit elke hoek, dus het is moeilijk om jouw informatie te onderscheiden van honderd anderen. Zelfs het publiceren van een artikel op de hoofdpagina van een populaire website is geen garantie voor succes. Het publiek bepaalt wat ze lezen en jij moet jouw klanten aanmoedigen met een goede titel, lead of foto. Een paar woorden kunnen je advertentie maken óf breken.

Hoe moet de lead voor je artikel eruit zien?

  • Kort, niet meer dan 2 regels
  • Interessant - grappig, schokkend of intrigerend
  • Moet het hele artikel samenvatten
  • Moet de inhoud kort beschrijven zonder deze te bederven
  • Kan een citaat zijn of een vraag die volledig wordt uitgelegd of beantwoord in het artikel

Als jouw lezer op de magische "lees meer" -knop heeft geklikt, is de eerste fase van marketing voltooid. Maar het betekent niet dat de klant de boodschap zal absorberen. Wat nu?

Het onderwerp najagen

De content moet voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. Het moet een actueel en interessant onderwerp zijn. Sommige marktniches zijn veel lastiger dan anderen als het gaat om het schrijven van een volledig artikel waardoor het product interessant wordt, maar alles is mogelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld keramische tegels geïmplementeerd worden in een lang artikel over luxe sauna's, terwijl hangsloten kunnen worden geadverteerd in een tekst over bruggen voor geliefden.

De persoon die het artikel schrijft moet bijna alles over het product weten, maar kan het niet beschrijven vanuit het perspectief van een expert, aangezien het artikel voor een gemiddelde gebruiker is. Als je jouw lezers met een enorme hoeveelheid details belast, is er weinig kans dat het publiek de boodschap begrijpt. Je moet niet vergeten dat niet iedereen een doctoraat heeft of het marketingjargon vloeiend spreekt. Daarom hebben we nog een tip voor je.
 

Woordspeling

De tekst moet eenvoudig zijn. Complexe gestructureerde zinnen, moeilijke woorden en andere taalkundige hocus-pocus moeten worden gereserveerd voor literatuur, niet voor reclame. Probeer pathos en leenwoorden te vermijden. De taal van communicatie is cruciaal en je dient je aan de onderstaande regels te houden:

  • Geen enkele vorm van fouten! Autocorrectie zorgt niet voor alles, dus doe aan proeflezen voordat je publiceert.
  • Een actieve stem is beter dan een passieve.
  • Gebruik tegenwoordige tijd.
  • Er moeten positieve connotaties worden geconstrueerd. In plaats van 'volkorenbrood bevat minder calorieën', moet u 'volkorenbrood is diëtetisch' proberen.
  • Behandel jouw lezer niet als je vriend en gebruik geen spreektaal.
     

Lay-out hand in hand met content

Wanneer je een doos chocolaatjes koopt, let je niet alleen op de smaak, ook het uiterlijk van de verpakking is belangrijk. Hoewel de content koning is in gesponsorde artikelen, moet deze ook op een interessante manier worden gepresenteerd. De lay-out zal het aantrekkelijker en gemakkelijker maken om te begrijpen. Allereerst - leesbaarheid: de tekst moet goed zijn samengesteld en in alinea's zijn verdeeld. Het toevoegen van de juiste koppen tussen secties is belangrijk. Als de informatie die je wilt presenteren moeilijk te bevatten is, kun je grafieken, diagrammen en andere hulpmiddelen gebruiken. Foto's zijn ook onmisbaar en moeten de inhoud weerspiegelen. Als het medium dat je gebruikt zulke zaken toelaat, is het interessant om een video of een link naar andere bronnen in te sluiten. Maar vergeet niet om de informatie met mate te doseren. Grafische elementen zijn er om te helpen, niet om het artikel te hinderen.

Een andere nuttige regel voor schrijvers van content (niet alleen voor makers van gesponsorde artikelen) is de "omgekeerde piramide". De bovenkant van het artikel moet alle benodigde informatie bevatten, terwijl de rest van de tekst deze moet aanvullen. Deze inhoudsconstructie stelt de lezer in staat je bericht te begrijpen, zelfs als de content niet tot het einde is gelezen. Het moet vooral worden gebruikt in langere artikelen. Als je werk te lang is om te lezen, hoef je slechts één alinea van onderen af ​​te snijden in plaats van de hele tekst te herschrijven.


Lezen en kopen

Dergelijke gesponsorde content moet correct worden gemarkeerd als onderdeel van een
marketingcampagne, maar het betekent niet dat het eruit moet zien als elke andere advertentie. Allereerst moet je het schrijven vanuit een neutraal, objectief standpunt. Het is moeilijk om iets te promoten zonder er een positieve mening over te vormen, maar de lezer een keuze geven is altijd een goede zet. Beschrijf de werkelijke eigenschappen van het product en het praktische gebruik ervan. Jouw potentiële klant moet de behoefte voelen om het product te kopen.

De naam zelf - "gesponsord artikel" - is een paradox. Enerzijds creëer je objectieve, informatieve content, anderzijds moet je de lezer aanmoedigen om te kopen waarvoor je adverteert. Als zodanig moet de tekst worden geconstrueerd in overeenstemming met de AIDA-regel - attention, interest, desire en action. De content moet boeiend, interessant en overtuigend zijn, waardoor de lezer passende maatregelen zal nemen.


Laatste correcties

Je bent bijna klaar, het artikel is opgeslagen en klaar om te worden gepubliceerd. Maar lees het nog een keer goed door. Niemand is onfeilbaar, dus geef je werk aan een vriend ter controle. Zelfs de kleinste fout kan jouw klanten ervan weerhouden de rest van de tekst te lezen.

Het schrijven van goede artikelen die winst kunnen opleveren, is geen gemakkelijke taak en vereist jarenlange ervaring. De bovenstaande tips zijn mogelijk niet nuttig voor degenen die hun eigen beproefde methoden hebben om boeiende content te maken, maar sommige bouwstenen kunnen niet worden weggelaten en zelfs de veteranen van dit vak moeten er af en toe aan herinnerd worden wat belangrijk is.

Uw opmerkingen (0)
De redacteuren van WhitePress hebben het recht om opmerkingen met grof taalgebruik, dat beledigend is naar anderen, of geen betrekking heeft op het betreffende onderwerp, te verwijderen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Lees alles
  • Dit artikel heeft nog geen opmerkingen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Czytaj całość
Aanbevolen artikelen