Gesponsorde artikelen

Door het buitensporige aantal advertenties worden mensen minder geprikkeld om marketingberichten te lezen. Maar er zijn enkele manieren om de boodschap te "smokkelen", bijvoorbeeld met behulp van een gesponsord artikel. Hoe zorgt u ervoor dat het publiek uw advertentie leest en interesse krijgt voor het product? Lees een aantal tips voordat u begint met het schrijven van een artikel.
Begin vandaag nog met geld verdienen.
Schrijf je gratis in

Op het eerste gezicht...

We leven in het tijdperk van informatie en we worden gebombardeerd door constante berichten vanuit elke hoek, dus het is moeilijk om uw informatie te onderscheiden van honderd anderen. Zelfs het publiceren van een artikel op de hoofdpagina van een populaire website is geen garantie voor succes. Het publiek bepaalt wat ze lezen en u moet uw klanten aanmoedigen met een goede titel, lead of foto. Een paar woorden kunnen uw advertentie maken óf breken.

Hoe moet de lead voor je artikel eruit zien?

  • Kort, niet meer dan 2 regels
  • Interessant - grappig, schokkend of intrigerend
  • Moet het hele artikel samenvatten
  • Moet de inhoud kort beschrijven zonder deze te bederven
  • Kan een citaat zijn of een vraag die volledig wordt uitgelegd of beantwoord in het artikel

Als uw lezer op de magische "lees meer" -knop heeft geklikt, is de eerste fase van marketing voltooid. Maar het betekent niet dat de klant de boodschap zal absorberen. Wat nu?

Het onderwerp najagen

De inhoud moet voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. Het moet een actueel en interessant onderwerp zijn. Sommige marktniches zijn veel lastiger dan andere als het gaat om het schrijven van een volledig artikel waardoor het product interessant wordt, maar alles is mogelijk. Zelfs keramische tegels kunnen worden geïmplementeerd in een lang artikel over luxe sauna's, terwijl hangsloten kunnen worden geadverteerd in een tekst over bruggen voor geliefden.

De persoon die het artikel schrijft, moet bijna alles over het product weten, maar kan het niet beschrijven vanuit het perspectief van een expert, aangezien het artikel voor een gemiddelde gebruiker is. Als u uw lezers met een enorme hoeveelheid details belast, is er weinig kans dat het publiek de boodschap begrijpt. U moet niet vergeten dat niet iedereen een doctoraat heeft of het marketingjargon vloeiend spreekt. Daarom hebben we nog een tip voor u.
 

Woordspeling

De tekst moet eenvoudig zijn. Complexe gestructureerde zinnen, moeilijke woorden en andere taalkundige hocus-pocus moeten worden gereserveerd voor literatuur, niet voor reclame. Probeer pathos en leenwoorden te vermijden. De taal van communicatie is cruciaal en u dient zich aan de onderstaande regels te houden:

  • Geen enkele vorm van fouten! Autocorrectie zorgt niet voor alles, dus doe aan proeflezen voordat u publiceert.
  • Een actieve stem is beter dan een passieve.
  • Gebruik tegenwoordige tijd.
  • Er moeten positieve connotaties worden geconstrueerd. In plaats van 'volkorenbrood bevat minder calorieën', moet u 'volkorenbrood is diëtetisch' proberen.
  • Behandel uw lezer niet als uw vriend en gebruik geen spreektaal.
     

Lay-out hand in hand met inhoud

Wanneer u een doos chocolaatjes koopt, let u niet alleen op de smaak, ook het uiterlijk van de verpakking is belangrijk. Hoewel de inhoud koning is in gesponsorde artikelen, moet deze ook op een interessante manier worden gepresenteerd. De lay-out zal het aantrekkelijker en gemakkelijker maken om te begrijpen. Allereerst - leesbaarheid: de tekst moet goed zijn samengesteld en in alinea's zijn verdeeld. Het toevoegen van de juiste koppen tussen de secties is ook belangrijk. Als de informatie die u wilt presenteren moeilijk te bevatten is, kunt u grafieken, diagrammen en andere hulpmiddelen gebruiken. Foto's zijn ook onmisbaar en moeten de inhoud weerspiegelen. Als het medium dat u gebruikt zulke dingen toelaat, is het interessant om een filmclip of een link naar andere bronnen in te sluiten. Maar vergeet niet om de informatie met mate te doseren. Grafische elementen zijn er om te helpen, niet om het artikel te hinderen.

Een andere nuttige regel voor schrijvers van inhoud (niet alleen voor makers van gesponsorde artikelen) is de "omgekeerde piramide". De bovenkant van het artikel moet alle benodigde informatie bevatten, terwijl de rest van de tekst deze moet aanvullen. Deze inhoudsconstructie stelt de lezer in staat uw bericht te begrijpen, zelfs als de inhoud niet tot het einde is gelezen. Het moet vooral worden gebruikt in langere artikelen. Als uw werk te lang is om te lezen, hoeft u slechts één alinea van onderen af ​​te snijden in plaats van de hele tekst te herschrijven.


Lees en koop

Dergelijke gesponsorde inhoud moet correct worden gemarkeerd als onderdeel van een
marketingcampagne, maar het betekent niet dat het eruit moet zien als elke andere advertentie. Allereerst moet u het schrijven vanuit een neutraal, objectief standpunt. Het is moeilijk om iets te promoten zonder er een positieve mening over te vormen, maar de lezer een keuze geven is altijd een goede zet. Beschrijf de werkelijke eigenschappen van het product en het praktische gebruik ervan. Uw potentiële klant moet de behoefte voelen om het product te kopen.

De naam zelf - "gesponsord artikel" - is een paradox. Enerzijds creëert u een objectieve, informatieve inhoud, anderzijds moet u de lezer aanmoedigen om te kopen waarvoor u adverteert. Als zodanig moet de tekst worden geconstrueerd in overeenstemming met de AIDA-regel - attention, interest, desire en action. De inhoud moet boeiend, interessant en overtuigend zijn, waardoor de lezer passende maatregelen zal nemen.


Laatste correcties

U bent bijna klaar, het artikel is opgeslagen en klaar om te worden gepubliceerd. Maar lees het nog een keer goed door. Niemand is onfeilbaar, dus geef uw werk aan een vriend ter controle. Zelfs de kleinste fout kan uw klanten ervan weerhouden de rest van uw tekst te lezen.

Het schrijven van goede artikelen die winst kunnen opleveren, is geen gemakkelijke taak en vereist jarenlange ervaring. De bovenstaande tips zijn mogelijk niet nuttig voor degenen die hun eigen beproefde methoden hebben om boeiende inhoud te maken, maar sommige bouwstenen kunnen niet worden weggelaten en zelfs de veteranen van dit vak moeten er af en toe aan herinnert worden wat belangrijk is.

Uw opmerkingen (0)
De redacteuren van WhitePress hebben het recht om opmerkingen met grof taalgebruik, dat beledigend is naar anderen, of geen betrekking heeft op het betreffende onderwerp, te verwijderen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Lees alles
  • Dit artikel heeft nog geen opmerkingen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Czytaj całość
Aanbevolen artikelen