50 inspirerende mensen in de wereld van (online) marketing

Whitepress - 50 inspirerende mensen in de wereld van (online) marketing
Ben je op zoek naar een SEO expert? Is marketing je hobby? Ben je opzoek naar inspiratie of een professionele mentor? Dan ben je op de juiste plek! WhitePress heeft een lijst samengesteld van 50 inspirerende mensen uit Nederland, die actief zijn in de online marketing industrie.
Begin vandaag nog met geld verdienen.
Schrijf je gratis in

Of je je nu beroepsmatig bezighoudt met online marketing, of simpelweg op zoek bent naar inspirerende voorbeelden: deze lijst met 50 toppers uit de online marketing is zeker de moeite waard om door te lezen. De veelzijdigheid, kundigheid en de liefde voor het vak van deze mensen is een inspiratiebron voor iedereen! 
 

Danny van Straalen

Eigenaar, SEO specialist, Online Marketeer - MediaBrix

Deze geboren en getogen Amersfoorter helpt met zijn bedrijf MediaBrix experts in andere niches vooruit met zijn eigen expertise op het gebied van online marketing. Maakt daarbij gebruik van de jarenlange ervaring die hij bij diverse nationale en internationale bedrijven heeft opgedaan. Danny omschrijft zichzelf als resultaatgericht en gepassioneerd en wil met die kwaliteiten graag andere ambitieuze ondernemers ondersteunen. Klanten waarderen hem om zijn gedrevenheid en nuchtere aanpak. Houdt zich in zijn vrije tijd bezig met sport en muziek.
 

Hans Blaauw

Eigenaar, Digital Information Manager, E-commerce - THINGS IO

Al 30+ jaren technologie ondernemer en sinds 2013 o.a. bezig geweest met het inzetten van digitale marketing voor het merk Creative Cables. Een Italiaans merk met zowel online- als fysieke winkels. Op dit moment adviseert Hans Blaauw bedrijven bij het inzetten van digitale tools om zaken te versnellen. Kernwoorden daarin zijn o.a: Marketing Automation, digitaal versnellen, Integration Automation. Hans Blaauw heeft een voorliefde voor technologie en kijkt altijd met een schuin oog naar de ontwikkelingen op het gebied van AI, VR en no-coding. Naast zijn advieswerkzaamheden is hij ook e-commerce ondernemer. Hij heeft in het verleden als technologie ondernemer/adviseur gewerkt voor diverse grote opdrachtgevers in zowel binnen- als buitenland. Daarnaast heeft hij diverse ondernemingen gehad in o.a.: Amsterdam, Pune (India) en Groningen.
 


Natascha Bauwens

Consumentenpsycholoog, SEO expert - Essent

Natascha Bauwens is gedreven consumentenpsycholoog en marketeer met focus op online gedrag. Fulltime werkzaam bij Essent als SEO expert met de focus op strategie en analyse. Daarnaast ook freelance online marketeer en eigenaar van een zakelijke blog die met name studenten, bedrijven en particulieren meeneemt in de wereld van SEO, CRO en psychologie.
 


Danny Oosterveer

Marketeer, Auteur, Blogger - Datasexual

Danny Oosterveer is marketeer en evangelist van data-gedreven marketing. Hij brengt dat in de praktijk als zelfstandig consultant, bij o.a. Burgers' Zoo, NKC, Managementboek en AMDAX. Danny is auteur van het boek 'Data-bedreven marketing' (2020) en het studieboek 'Basisboek Digital Analytics' (2018). Daarnaast schrijft hij als actief blogger over data en marketing op o.a. Marketingfacts en Frankwatching. 



Marco Aarnink

Founder - Print.com

Captain of Print.com, investeerder, columnist, spreker en trotse vader.
Vraag Marco wat zijn belangrijkste drijfveer is als ondernemer en je krijgt als antwoord: pure printpassie. Zijn liefde voor de drukwerkbranche werd aangewakkerd toen hij als afstudeerproject Drukwerkdeal.nl begon en binnen een paar jaar marktleider werd van Nederland. De razendsnelle groei trok de aandacht van Cimpress (Vistaprint) en in 2014 verkocht Marco zijn bedrijf aan de multinational. In 2017 trok hij wederom wereldwijd de aandacht, ditmaal met de aankoop van de felbegeerde domeinnaam Print.com. Ondertussen hebben zo’n 300 bevlogen medewerkers zich bij de ‘Upper Print Nerd’ aangesloten en het printplatform is internationaal actief.
 


Klaas Klunder

Directeur, Docent, Auteur - Heuvel Marketing

Operationeel Directeur van HubSpot Diamond Partner Heuvel Marketing BV. Daarnaast freelance Docent bij NCOI, Emerce en Beeckestijn Business School. Auteur van business roman “De Marketing Monnik”. Spreker en blogger over online / inbound marketing. Staat bekend als HubSpot expert en hoe marketing kosten daardoor veranderen van een kostenpost in een groei investering. Meer dan 30 jaar ervaring om organisaties te helpen met de ontwikkeling van een marketingstrategie en hoe deze door te vertalen naar meer marketing ROI. Motto: Deel je kennis en vermenigvuldig je omzet!
 


Edwin Vlems

Marketeer, Schrijver, Docent - Vencomatic Group

Edwin Vlems is schrijver, spreker en parttime docent, gespecialiseerd in B2B-marketing. Hij heeft inmiddels vijf boeken geschreven over content marketing en employee advocacy en gelooft sterk in marketing via mensen. Onder het motto ‘walk the talk’ heeft Edwin ook altijd als Marketing Manager in het bedrijfsleven gewerkt, hij kan dus uit ervaring praten maar heeft ook verschillende B2B praktijkcases verzameld en gedeeld op zijn digitale platforms. Het NIMA heeft hem benoemd tot Register Marketeer, hij geeft ook workshops voor deze vereniging.
 


Nicole van Roekel 

Freelance Online Marketeer, SEO/SEA specialist - Nicole Van Roekel

Nicole van Roekel is freelance SEO- en SEA-specialist. Op haar 19e begon ze als parttime contentmarketeer naast haar studie Communicatie. Vervolgens werkte ze zo'n 5 jaar bij twee marketingbureaus en is ze nu zelfstandig zoekmachinespecialist. Ze helpt B2C-bedrijven en webshops om beter vindbaar te worden in de zoekmachines, met als uiteindelijk doel het genereren van een zo hoog mogelijke (online) omzet. Uniek is haar expertise op het gebied van zowel SEO als SEA. Daardoor kan ze organisaties vanuit beide vakgebieden adviseren over een optimale vindbaarheid. Ze heeft gewerkt voor merken zoals HEMA, Jumbo, Nestlé en Alpine.
 


Erwin van der Wacht

Eigenaar, SEO specialist - IMEZO

In 2009 richtte hij zijn SEO bureau IMEZO op. Dit bedrijf groeide in de jaren uit tot een full service internet marketing bureau. Na het jarenlang verlenen van SEO werkzaamheden aan verschillende bedrijven, waaronder grote verzekeraars, meubelwinkels en veel lokale bedrijven is IMEZO in 2017 gestopt met het aannemen van nieuwe klanten. IMEZO werkt enkel nog op basis van samenwerkingen.
Sinds 2017 ligt de focus voor een groot deel op zijn bedrijf SEOtool.nl waar op een geautomatiseerde manier wekelijks meer dan 1.100 klanten worden bediend. Een team van 7 SEO-liefhebbers zorgt ervoor dat SEOtool.nl nog steeds iedere maand groeit.
 


Stefan Veldman

Directeur, SEO expert - 24Webvertising

Met zijn bedrijf 24webvertising gevestigd in het mooie centrum van de Friese hoofdstad Leeuwarden. Werkt van daaruit als specialist op het gebied van online en offline marketing. Heeft om zich heen een team verzameld waarin opdrachten zelfstandig worden uitgevoerd, maar waar ook ruimte is voor gezelligheid. Daarnaast heeft hij een groot 50 Plus magazine welke in elke provincie van Nederland online wordt uitgegeven. Tevens is hij eigenaar van een aantal mooie webshops welke in Nederland en het buitenland actief zijn.

 


Marguerita Bisschop

Blogger, Markeer, Communicatie Specialist - Marstyle.nl

Marguerita, blogger en organisator van PR en linkbuilding event de Blogboot, omschrijft zichzelf als ‘het glitterkanon dat jouw leven opleukt’. Dat doet ze door haar ervaringen als gescheiden ouder op een positieve manier te delen op haar blog marstyle.nl. Startte oorspronkelijk met bloggen om mensen mee te nemen in haar winactie hobby, met als diepte- of hoogtepunt (het is maar hoe je het bekijkt) het winnen van een oranje stoel. De blog, die ooit begon als hobby, is voor haar inmiddels uitgegroeid tot een inspirerende baan, waarmee ze bedrijven en hun publiek met elkaar verbindt.


Marcel Nanning

Eigenaar, Marketeer - Nanning Marketing

Als senior marketeer aan het werk op diverse fronten. Oprichter van b2bmarketeers.nl, maar ook eigenaar van Nanning Marketing. Werkte voor de Efteling als b2b-marketeer en zei daarover in een interview op Marketingfacts.nl dat hij zich focuste op leadgeneratie door te verrassen, te verwonderen of door echt informatief te zijn. Daardoor was de rol van marketeer van echt toegevoegde waarde. Deelt graag zijn kennis op marketinggebied, bijvoorbeeld door middel van een cursus leadgeneratie.
 


Laura Nagtegaal

Brand Activation Manager - Femmefab

Brand activiation en design manager bij Femmefab. Op zoek naar een influencer marketing agency, gespecialiseerd in de doelgroep vrouwen? Dan zit je goed bij dit kleine bureau, dat van alle markten thuis is. Combineert creativiteit met strategie. Naar haar mening zijn er twee zaken cruciaal voor een succesvolle campagne: de juiste influencer match én het juiste creatieve concept. Krijgt energie van het organiseren van evenementen, sociale contacten onderhouden en (verre) reizen maken. 
 


Murat Prins

Eigenaar, Marketeer - Ondernemers.com

Creeërt met Revuwire Group, samen met zakenpartner Mark de Kroon, interessante content over alle mogelijke onderwerpen en bouwt mee aan de naamsbekendheid van nationale en internationale merken. Daarnaast internationaal online uitgever met meer dan 85 platformen, via ondernemers.com. Heeft passie voor zijn werk en een ijzersterke discipline, die ervoor zorgen dat hij met plezier werkt. Die discipline en passie kwamen ook tot uiting in dansen. Met een spectaculaire dansact behaalde hij onder meer de 2e plek in de finale van het programma ‘Holland’s got talent’. 
 


Paul Verboven

Eigenaar, SEO Specialist - Rocketeer Internet Marketing

SEO en SEA op Champignons League niveau: zo omschrijft deze senior SEO specialist zijn onderneming Rocketeer Internet Marketing. Belangrijk daarbij zijn een heldere werkwijze en een goede analyse. Niet bang voor harde cijfers: KPI’s zijn er om in de gaten te houden hoe de zaken er voor staan. Niet voor niets gecertificeerd in Google Analytics. Helpt hiermee met name mkb-bedrijven op weg naar een betere online zichtbaarheid. In z’n vrije tijd gek op reizen: trok onder meer rond in Zuid-Amerika.
 


Willemijn Manshanden-Bots

Head of Brand, Communicatie - Movir

Jarenlang manager Merk, Media & Content bij Reaal. Sinds kort bij Movir aan de slag als Head of Brand. Heeft in de loop der tijd diverse grote cross mediale campagnes van A tot Z aangestuurd. Houdt ervan om in een dynamische omgeving nieuwe dingen te realiseren. Vindt data van grote toegevoegde waarde, maar is ook een creatief denker, met een uitstekende helicopter view. Voor haar is ‘beleving’ een belangrijk keyword bij het bedenken en uitwerken van campagnes die de juiste doelgroepen aanspreken. 
 


Mart Roumen

Content Marketeer - Just Eat Takeaway

Werkt bij Just Eat Takeaway als Global Senior Content Marketeer, en was vijf jaar campaign & activation specialist bij VodafoneZiggo. Daarnaast helpt hij freelance bedrijven en gemeentes als presentator en communicatiespecialist. Heeft meer dan een decennium ervaring in het vertalen van strategie naar creatieve communicatie. Omschrijft zichzelf als doelgericht, maatschappelijk betrokken en nieuwsgierig. Toont zijn betrokkenheid onder meer als ambassadeur van NL Cares en met zijn inzet voor de Kindertelefoon. Zijn motto: ‘Ik leef voor creatie en leef op van creatie’.
 


Maurice van Dijk

Merkstrateeg - Menzis

Ervaren merkstrateeg en creatieve denker. Werkt graag samen met anderen, om nieuwe wegen te bewandelen en de kracht van merken te ontrafelen, om zo de vraag waarom een merk wel of niet werkt te kunnen beantwoorden. Momenteel bij Menzis verantwoordelijk voor de merk- en mediastrategie, om daarmee een stevige marktpositie te creëren. Hiervoor werd onlangs de campagne ‘leefkracht’ gelanceerd. Houd van de wetmatigheden van het marketing vak en het samenspel met de continue vernieuwingen daarin. 
 


Jorieke de Vries

Marketeer, Communicatie Specialist - Lidl

Hoofd marketing bij Lidl. Daarnaast werkzaam als freelancer in de communicatie. In beide functies komen specialismes zoals marketing- en merkstrategie, 360 graden communicatie en creatieve copywriting veelvuldig aan bod. Dit blijft niet onopgemerkt: won in de loop der jaren diverse awards, waaronder de SAN Accent Retail, Golden Swipe en een top 10-notering in Person of the Year van Adformatie. Vertelde onlangs dat het met de nieuwste campagne van Lidl de intentie is om heel Nederland de komende weken te voorzien van ‘een stukje vrolijkheid’. 
 


Cara Antoine

Managing Director Digitale Transformatie - IG&H

Managing Director Digitale Transformatie bij IG&H, met een laserfocus op continue internationale groei en het versterken van zakelijke klanten bij hun digitale transformatie. Haar belangrijkste focus ligt op de sectoren Retail en Health. Ze is een digitale pionier en staat bekend om haar doordachte leiderschap, uitgebreide kennis van commerciële processen en haar creatieve en strategische vaardigheden die waarde genereren en tot impact leiden. Jarenlang actief als vrijwilliger voor verschillende Raden van Bestuur op het gebied van techniek, zorg en toegankelijkheid. Verteld in een interview met Frankwatching dat het belangrijk is om te onthouden dat digitale transformaties uiteindelijk allemaal over mensen gaan.
 


Lydi Siebers

CMO - HelloFresh

Sinds 2017 Chief Marketing Officer Benelux bij HelloFresh. Zorgt hier voor een jaarlijkse groei van het klantenbestand door innovaties en een gedifferentieerde marketingmix. Dit zorgde voor een flinke daling in acquisitiekosten van nieuwe klanten. Werd met haar team in 2020 uitgeroepen tot Marketing Company of the Year en was in 2021 de grootste stijger in de Top 100 Marketeers als #5. Zei op Marketingtribune dat ze houdt van het dagelijks terugkerende dilemma: wat wordt er gegeten vandaag? Daarnaast houdt ze zelf erg van koken. 
 


Maaike Maagdenberg

Marketing Director - Cloetta

Marketing Director bij zoetwarenbedrijf Cloetta, en daar verantwoordelijk voor het versterken van lokale merken, zoals Sportlife, Red Band, Venco en Lonka. Houdt daarbij oog voor de balans tussen lange termijn strategie en een meer pragmatisch perspectief om doelen om te zetten in acties. Noemt als haar sterke kanten het ontwikkelen van merkstrategie en -positionering en weet dit door te vertalen naar succesvolle communicatie campagnes en product innovaties. Was in februari 2021 een van de sprekers op het PIM Trend Fest. Zei onlangs op Distrifood te verwachten dat ‘de kracht van goed genieten’ nog belangrijker gaat worden. 
 


Wienke Truijen

Head of Marketing - A.S. Watson Group

Bij AS Watson verantwoordelijk voor Marketingstrategie en -innovatie van Kruidvat. Daarnaast leidt zij een aantal Marketing afdelingen, waaronder CRM, Social en Customer Experience. Vertelde onlangs tijdens het Catch the Shopper-congres meer over de visie van Kruidvat en hoe AS Watson digitalisering aanpakt om klanten te blijven bereiken en merkbeleving te versterken. Haar duidelijke en goed opgebouwde verhaal werd gewaardeerd. Behaalde eerder een doctoraat aan Universiteit Nijenrode.
 


Marieke van Balen

Marketing & Innovation Director - Van Geloven

Brabantse in Utrecht. Eerder gewerkt bij onder meer PepsiGo en FrieslandCampina, en als Head of Marketing bij Danone NL. Inmiddels is ze Marketing & Innovation Directio bij Van Geloven. Ziet influencer marketing als een krachtig middel voor verbinding met de consument. Heeft in de loop der jaren mooi resultaten behaald in de levensmiddelenindustrie. Ervaren in marketing management, FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) en productinnovatie. Wordt omschreven als een sterke mensen-manager, die gemotiveerde teams opbouwt. Is voorzitter van de fast moving jury voor Esprix awards.
 


Rico Hop

Content Marketeer, Team Lead - Diabetes Fonds

Content- en campagnemarketeer, gespecialiseerd in digital marketing en design. Focust zich op zowel strategie als uitvoering en weet wat nodig is om online doelstellingen te behalen. Goed met een Photoshop, Illustrator, InDesign, WordPress marketing automation en Google Analytics, maar ook met een pen. Als team lead Gezonder Leven bij het Diabetes Fonds onder andere verantwoordelijk voor de Nationale Suiker Challenge, waar jaarlijks meer dan 30.000 mensen aan deelnemen. 
 


Marko van Dijk

Head of Marketing - Specsavers

Als Head of Marketing bij Specsavers verantwoordelijk voor de marketing van Specsavers Nederland voor Hoorzorg en Contactlenzen. Vertelde aan EarLine Magazine dat met de campagnes van de onderneming geprobeerd wordt de drempel voor hoorzorg voor mensen te verlagen. De campagne laat zien dat een gehoorverbetering ook een verbetering van de kwaliteit van leven is. Sportieve familieman, doet aan Krav Maga en wielrennen. Opgegroeid in Noordwijk, maar tegenwoordig woonachtig in Vleuten. Mooie notering in DeMarketing100 van 2021.  
 


Monique Pennings

Manager Jumbo Media & Partnerships - Jumbo Supermarkten

Bij Jumbo verantwoordelijk voor Media & Partnerships. Een afdeling die adverteerders helpt met het beantwoorden van vraagstukken, door mee te denken richting effectieve mediaoplossingen. Daarbij wordt slim gebruik gemaakt van de mediakanalen en (klant)data van Jumbo. Ook verantwoordelijk voor mediamanagement van alle campagnes van Koninklijk Jumbo Food Groep. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020 en mooie noteringen in DeMarketing100 en DeMedia100. Wordt omschreven als scherp, grondig en een goede kartrekker in projecten. 


Romy Lange

Eigenaar, Redacteur - Zuidas Publishers

Eigenaar van Zuidas Publishers en hoofdredacteur van verschillende magazines. Romy werkt met veel plezier samen met ervaren en fantastische vakmensen aan business bladen zoals Hello Zuidas, RCD Magazine en General Counsel NL Magazine. Daarnaast produceren zij ook bedrijfsvideo’s. Ze is trots op de groei die het bedrijf doormaakt en groeit gestaag door. Romy wordt door anderen omschreven als een business woman pur sang met de unieke gave win-win situaties te zien en te creëren. Ze is betrokken en oprecht en daarnaast een enthousiaste pianiste.  
 


Sander Baas

Online Marketeer, Eindbaas - Baas & Baas

Online Eindbaas bij online marketing bureau Baas & Baas. Ziet het als zijn missie om de kansen op het gebied van online marketing te vinden voor ondernemers. Creëert en ontwikkelt online media voor unieke bedrijven, particulieren en startups. Daarbij draait het niet alleen om kwalitatief goede media, maar ook om meer bezoekers door de juiste marketing. Afgestudeerd in Corporate Communicatie (MSc), met specialismes in online marketing, SEO, SEA en social advertising. Daarnaast Facebook marketing trainer.
 


Michiel Muller

Founder, Auteur - Picnic Technologies

Na zijn studie Economie aan de Erasmus Universiteit en een carrière bij ExxonMobil bouwde hij samen met oprichter Marc Schröder en grootaandeelhouder Petroplus het onbemande tankstation netwerk Tango uit tot een internationaal succes. Daarna richtte hij met Schröder Route Mobiel op als concurrent van de Wegenwacht. In 2015 lanceerde hij met zijn mede-oprichters online supermarkt Picnic, die alle boodschappen voor de laagste prijs gratis aan huis brengt. Hij is angel investor/boardmember van jonge bedrijven. Met zowel het Erasmus Centre for Entrepreneurship als het Amsterdam Centre of Entrepreneurship promoot hij het ondernemerschap onderwijs binnen het curriculum. Hij schreef twee ondernemersboeken en woont in Rotterdam met Irene. Samen hebben zij drie kinderen.
 


Caroline van Turennout

Directeur Marketing & E-commerce - Zeeman

Directeur marketing en e-commerce bij Zeeman. Noemt als eigen sterke punten marketingstrategie, merkidentiteit, merkactivatie en e-commerce. Heeft ruim 25 jaar ervaring in merkstrategie en retailmarketing. Wordt door anderen omschreven als energiebrenger in iedere vergadering. Behaalde in 2020 de 2e plek in de verkiezing Marketeer of the Year. Zei in MarketingTribune oprecht te geloven dat dingen beter worden als je ze eenvoudig maakt. Deze filosofie is dan ook een sturend principe geworden binnen het concern.
 


Bente Bollmann

Senior Marketingmanager - Mojo Concerts

Senior marketingmanager bij Mojo voor Lowlands en Down The Rabbit Hole. Vertelde in Story of AMS Podcast dat zijn werkzaamheden flink beïnvloed zijn door corona. Toch blijft de focus op het creëren van de ultieme festivalbeleving, ook al is het festivalseizoen 2021 nog onzeker. Zei eerder dat het heel wat overtuigingskracht vergt om grote namen te kunnen boeken voor festivals. Daarbij ben je voor een groot deel afhankelijk van de agenda van de artiest. Dat vergt veel voorbereidingstijd en doorzettingsvermogen.
 


Gita Oorburg

Adviseur Communicatie, Merkstrateeg - Salut

Manager marketing en communicatie bij Salut, een onderneming die helpt om een gezondere levensstijl aan te leren en vol te houden. Begeleidt daarnaast met Appels & Peren Communicatie communicatietrajecten op zowel uitvoerend als strategisch niveau. Omschrijft zichzelf als iemand die zich snel dingen eigen maakt en effectief kan schakelen. Een gezonde dosis nieuwsgierigheid helpt daarbij. Anderen omschrijven haar als ambitieus in haar vakgebied en als iemand die denkt in oplossingen en zorgt voor een fijne werksfeer in het team.
 


Marije van Asseldonk

Digitaal Strateeg, SEO/SEA Specialist - DPG Media

Bij DPG Media Digital Specialist, met ruime strategische en toepasbare kennis binnen het gehele digitale spectrum (data, display, video, branded content, customer journey's, SEO, SEA etc.). Omschrijft zichzelf als verbinder. Werd onlangs door Beeckestijn Business School uitgeroepen tot Digital Marketing Professional van 2020. Was ook spreker tijdens Voice Marketing & Chat in 1 day 2020.   
 


Steven van Belleghem

Auteur, Spreker, Co-founder - Nexxworks

Adviseur, inspirator, coach en schrijver van 4 bestsellers. Steven begeleidt bedrijven om zich aan te passen aan de moderne consument. Schreef onder meer het boek ‘De Conversation Manager’, waarvan meer dan 30.000 exemplaren verkocht zijn. Is een veelgevraagd spreker, nationaal en internationaal. Zijn passie is het verspreiden van ideeën over de toekomst van klantervaring. Daarbij gelooft hij in een combinatie van onder meer gezond verstand, nieuwe technologie en het nemen van je sociale verantwoordelijkheid.
 


Marieke Bos

Eigenaar - Bloemenvandeteler

Een betaalbaar abonnement op luxe bloemen, dat was het doel. Daarom richten John en Marieke Bos (broer en zus) in 2019 samen met Remko Nieuwesteeg (Data & Platform lead) Bloemenvandeteler.nl op. Het bloemenabonnement wordt door hun klanten omschreven als het beste cadeautje dat ik mezelf in jaren gegund heb. Het bedrijf koopt in bij telers, ontwerpt de boeketten zelf en stuurt ze supersnel door naar de klant, waardoor versheid gegarandeerd is. Eigenlijk trok het werken in het (B2B) familiebedrijf haar als echte consumenten marketeer niet, maar voor dit D2C concept zei ze haar baan in een corporate graag op!
 


Marion Blankers

Marketeer, E-commerce - Interpolis

Al jaren werkzaam bij Interpolis, de laatste jaren als Product Owner van het marketing Team Activatie & Conversie Particulieren. In die rol verantwoordelijk voor een agile team van 8 marketing professionals, met daarbij de focus op het ontwikkelen van crossmedia en digitale campagnes. Ervaren in E-commerce, CRM, verzekeringen, B2B en marketing. In 2014 uitgeroepen tot Marketeer of the Year door Beeckestijn Business School. Durfde het in 2016 aan om tijdens het Contentmarketing en Storytelling Event in Amsterdam uitgebreid in te gaan op mislukkingen in contentmarketing.
 


Jeroen Bertrams

Marketing Adviseur, Auteur - Bertrams.net

Schrijver van onder meer ‘Online marketing expert in een week’ en ‘Start-up; van idee tot exit’, waarvoor hij sprak met 30 succesvolle Nederlandse ondernemers. Vertelde in een interview met MS/Sprout dat voor deze ondernemers alles in het teken staat van het succes van hun bedrijf. Adviseert als strategy consultant bedrijven op het gebied van marketing en groei en werkte voor grote bedrijven zoals Philips, Randstad en KLM. Is daarnaast, sinds de verkoop van zijn eigen bedrijf in 2007, business angel in diverse bedrijven.
 


Roos van Vugt

Social Media Strateeg - EY

Sinds begin 2021 project adviseur sociale media bij UMC Amsterdam. Daarnaast al jaren actief als social media strateeg via haar eigen onderneming Merkwerker. Daarvoor geeft ze social media advies en training, coacht social media managers en ontwikkelt ze social media strategieën voor bedrijven zoals E&Y en NOS. Ook spreker en dagvoorzitter bij social media events. Vindt de essentie van social business dat medewerkers social media inzetten en omarmen vanuit hun individuele kracht. Zo worden medewerkers merkwerkers.
 


Alexandra Legro

Directeur Marketing & Communicatie - Hunkemöller

Directeur Global Marketing & Communicatie bij Hunkemöller en board member. Verwacht met e-commerce nieuwe markten te kunnen betreden, vertelde ze in CMOTalk. Omschrijft zichzelf als een strategisch, visionair marketeer met meer dan 20 jaar ervaring in international Retail en FMCG. Als haar specialisaties noemt ze onder andere strategisch (digital) marketing, customer value management, marketing communication, branding/brand equity/merk transformatie, conceptueel en creatief denken, en coaching. Gericht op resultaat leveren, data gedreven, status quo challengen en klantgericht denken. Anderen omschrijven werken met haar als inspirerend en hoog energie niveau. Als je haar tempo kunt bijhouden kun je bergen verzetten en zelfs in stressvolle tijden is er bij haar ruimte voor humor.   
 


Bas Hawinkels

Corporate Media Manager - Nestlé

Stuurt de media- en communicatieactiviteit bij Nestlé, voor merken zoals Maggi, Garden Gourmet, Wunda, KitKat en Nescafé. Verantwoordelijk voor het implementeren van de globale strategie en het creëren van de lokale strategie. Omschrijft zichzelf als strategisch en uitgesproken. Ruim 20 jaar ervaring in marketing communicatie en daarnaast een spreker met bewezen track record. Mooie notering in DeMarketing100 en won samen met Purina ;met Catfluencers de SAN ACCENT Smart Idea award, en een Amma met het team van Maggi voor de branded content route. Fan van Ducati en houdt van snowboarden.
 


Berno Schokker

Marketing & Communicatie Manager, Media Manager - Pon Automotive

Manager marketingcommunicatie voor Volkswagen en mediamanager voor Pon Automotive brands. Verantwoordelijk voor onder andere de ontwikkeling van merk, sponsorship en mediastrategie. Sinds een aantal jaar jurylid bij de Esprix awards. Vertelde bij Marketing Report dat er tegenwoordig geen eendimensionale campagnes meer bestaan en dat je door focus aan te brengen je impact kunt vergroten. Volkswagen probeert dit door naar buiten te treden met een consistent klantbeeld.
 


Corine van Impelen

Hoofd Communicatie - Naturalis

Een doortastende, ervaren communicatiemanager, vooral ook inzetbaar bij complexe vraagstukken. Denkt daarbij in mogelijkheden en ziet daardoor vaak meer kansen dan anderen. Wat haar betreft moet communicatie simpel blijven; een heldere lijn en geen dikke plannen. Wordt door anderen omschreven als een bouwer met een sterke visie. Momenteel hoofd communicatie en evenementen bij Naturalis en daarnaast werkzaam als zelfstandig communicatieadviseur. In haar vrije tijd bestuurslid van beroepsvereniging Logeion en FotoDok en daarnaast graag buiten aan het tennissen, zeilen of met de hond.
 


Ferry Buitenhuis

Marketing Manager, Merkstrateeg - Albert Heijn

Manager Campagnes en Activatie bij Albert Heijn. Al jaren werkzaam in retail(marketing). Wist al van jongs af aan dat hij de reclame in wilde en is altijd op zoek naar het echte bewijs achter de communicatie. Ervaren in marketingmanagement, retail en merkstrategie en gedreven door het realiseren van vernieuwing. Houdt van merken, marketingcampagnes, innovatie en heeft een passie voor eten. Omschrijft zichzelf als een teamspeler die energie geeft en altijd zoekt naar nieuwe mogelijkheden vanuit een sterke strategische basis. Jurylid bij SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) en de Esprix Awards.
 


Ine Stultjens

Head of Marketing & Communications - Koninklijke Auping

Bij familiebedrijf Koninklijke Auping Head of Marketing & Communication en in die functie verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk van beddenbouwer naar lovebrand. Tevens verantwoordelijke voor marketing, (corporate) communicatie en de strategische advisering van het management team. Vertelde in 2019 aan MaatschapWij dat je als maakbedrijf de verantwoordelijkheid hebt voor de toekomst en de wereld om ons heen. Auping werkt daarom hard aan circulaire oplossingen. Onlangs genomineerd voor o.a. een SAN Accent en een Esprix award met ‘Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen’, de ludieke campagne waarmee het merk bewustwording creëert voor het enorme matrassenafvalprobleem.
 


Ralf van Veen

Eigenaar, SEO Specialist - Up Agency

Allround freelance SEO-expert, die werkzaamheden uitvoert voor een breed scala aan klanten. Kundig in alle onderdelen van SEO, waaronder content en linkbuilding. Omschrijft zijn werk als divers, door de diversiteit in branches waarvoor hij werkt, maar ook door de inhoudelijke werkzaamheden die hij hiervoor uitvoert. Ondersteunt door middel van consultancy en training de verschillende stakeholders die belang hebben bij zoekmachineoptimalisatie. Probeert tijdens dat werk ook het interne draagvlak voor SEO te versterken, om zo tot duurzame resultaten te komen.
 


Martijn Hoving

Founder, SEO Specialist - Onder

Oprichter van SEO-bedrijf Onder en helpt met zijn bedrijf ondernemingen beter online zichtbaar te worden. Geeft online marketingadvies en trainingen en haalt daarbij veel plezier uit het overbrengen van kennis op anderen. Spreekt naar eigen zeggen niet alleen de taal van de marketeer, maar ook die van de developer. Lanceerde onlangs samen met Dennis Akkerman de SEO Cast; een podcast met interessante gasten uit de SEO-wereld. Reist in het kampeerseizoen graag af naar Frankrijk. Stapt in z’n vrije tijd op de racefiets of gaat hardlopen. 
 


Peter van Mourik

Directeur Marketing & Communicatie - PLUS Retail

Een bekende naam in de wereld van de retail. 20 jaar in diverse marketing-functies gewerkt bij Schuitema/C1000, waarvan 8 jaar als directeur Buying & Merchandising. Daarna o.a. gewerkt bij de DA Retailgroep BV. als commercieel directeur.  Na diverse interim-functies binnen retailbedrijven is hij sinds 2018 directeur Marketing en Communicatie bij PLUS Retail. O.a. verantwoordelijk voor het Briljant (2.0-) concept en consumentencommunicatie. Vertelde onlangs op het videoplatform van Plus dat corona niet alleen flinke impact heeft gehad op de omzet, maar ook op lopende en geplande marketingcampagnes. Blijven investeren en vooruitkijken is zijn devies. 

Uw opmerkingen (0)
De redacteuren van WhitePress hebben het recht om opmerkingen met grof taalgebruik, dat beledigend is naar anderen, of geen betrekking heeft op het betreffende onderwerp, te verwijderen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Lees alles
  • Dit artikel heeft nog geen opmerkingen.
De beheerder van persoonlijke data is WhitePress BV, gevestigd te Keizersgracht 241, 1016 EA Amsterdam, uw persoonlijke data wordt verwerkt voor marketingdoeleinden van WhitePress sp. z o.o. en voor entiteiten die interesse hebben om hun eigen goederen of diensten op de markt te brengen. De marketingdoelstelling van WhitePress sp. z o.o. bevat commerciële informatie over conferenties en trainingen met betrekking tot inhoud die is gepubliceerd onder het tabblad Kennisbank.

De wettelijke basis voor de verwerking van uw persoonsgegevens is het legitieme doel dat wordt nagestreefd door de Beheerder en zijn partners (artikel 6, lid 1, punt f van de AVG).

Gebruikers hebben de volgende rechten: het recht om toegang tot hun gegevens te vragen, het recht om deze te corrigeren, het recht om gegevens te verwijderen, het recht om de verwerking te beperken en het recht om gegevens over te dragen. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, inclusief uw rechten, vindt u in ons privacybeleid.
Czytaj całość
Aanbevolen artikelen